h1

Recenze ke knize Falešná vlajka 11. září

Listopad 18, 2011

PROLOMENÍ KÓDU

Philip Marshall, pilot komerčních letadel s 20letou praxí, s precizností a pozorností na detail „prolomil kód“ pro všechny, kdo ještě věří v oficiální verzi 11.9. Hlavně objasnil, že nepřipadá v úvahu, aby Mohamed Atta a spol. mohli splnit svou misi s Boeingy 757 a 767 – na něž je pan Marshall odborník – po výcviku na obyčejných jednomotorových strojích.

Co se tedy stalo doopravdy? O tom je kniha falešná vlajka 911, která fascinuje spíše dobrými věcnými znalostmi autora než skládáním neznámých a netušených teorií do snadno odmítnutelných vysvětlení, co se onoho dne stalo.

Ještě překvapivější je Marshallova účast na tajných misích Írán-Contra v letech Reagana/Bushe – jež přináší usvědčující popis hluboké spoluúčasti George H.W. Bushe & Jamese A. Bakera na hanebných událostech naší nedávné historie. Je pravděpodobné, že kdybychom v roce 2000 věděli, co je Bush zač, tak by se jeho syn nestal prezidentem.

Je to kniha o strašlivém zločinu – spáchaném ne vězni na Guantanamu, ale těmi nejšpinavějšími členy naší vlastní vlády.

J. Mayfield – Illinois

NAPÍNAVÉ

Woodward a Bernstein rozpletli neviditelné nitky Watergate. Nová kniha Falešná vlajka 911 dnes čtenářům předkládá nový, myšlenkově provokativní materiál k útokům z 11. září 2001. Předkládá nové otázky a zkoumá odpovědi.

Autor Phillip Marshall ví, o čem píše. Byl víc než 20 let pilotem komerčních letadel a pilotoval stejné typy Boeingů, jaké byly použity při útocích. Krok za krokem vysvětluje, proč je nepravděpodobné, že by lidé školení k létání pouze na malých letounech dokázali úspěšně manévrovat se dvěma Boeingy 757 a dvěma 767 v rychlosti přes 500 mil za hodinu tak, aby zasáhli cíle.

I čtenářům, kteří nemusí souhlasit s autorovými úvahami o spoluodpovědnosti Bushovy vlády, saúdské rodiny a dalších, tato kniha stojí za přečtení.

Zaujal mě jak obsáhlý Marshallův výzkum, tak i jeho srozumitelné zpracování. To, co by jinak mohlo vypadat jako nudný materiál, se ve skutečnosti čte jako napínavý román.

M. Brown- California

ZLOMOVÁ KNIHA O 911

Philip Marshall je zkušený pilot, který létal na stejných letadlech Boeing, která byla použita ve smrtícím plánu 11. září. Dospěl jsem k závěru, že tato kniha stojí mimo – a nad – všemi ostatními knihami s tématem 11.9.

FALEŠNÁ VLAJKA 911 není „konspirační“ kniha nebo přehled51vlx-2k8al-_sl160_ jakýchsi podivných teorií. Marshall podrobně popisuje pilotování únosců (věc, o kterou se zpráva Komise pro 11. září ani nepokusila) a dochází k závěru, že nebylo možné bez opakovaného výcviku se skutečnými letouny – daleko lepšího, než o jakém se mluvilo.

Marshall však není jen zkušený pilot – také látal v tajných misích pro Írán-Contra viceprezidenta Bushe/Olivera Northa. Tak poznal ony známé „černé operace“ – zákulisní svět tajných, polooficiálních aktivit. Jak píše ve své knize, je jediným pilotem ze své části operace, který nebyl krátce poté zabit – zřejmě proto, že spadal pod subdodavatele a tak byl mimo hledáček.

Pokud vím, je Marshall první autor, který se na 11.9. dívá spíš z pohledu jeho taktických plánovačů než z našeho pohledu obětí. My jsme se – pochopitelně – zaměřili na ztráty, které jsme utrpěli. Marshall však z opačné perspektivy zjišťuje, že plánovači nedosáhli svého nejdůležitějšího cíle (nikoliv pouze selhání letu United 93). A toto selhání zase odhaluje podivnou nečinnost klíčových hráčů před, během a po útocích. Kdyby celá akce proběhla tak, jak to únosci zamýšleli, všechny cíle by byly zasaženy téměř současně. Než by prezident, starající se v té chvíli o prospěch žáčků základní školy, mohl rozhodnout o opatřeních, bylo by po všem. To se však nestalo a zde je klíč k rozluštění všech záhad.

Byl jsem rád, když jsem zjistil, že tato kniha nespadá do kategorie „pravda o 11.9.“. Tyto teorie o 11.9. v sobě obsahují předpoklad obřího spiknutí, jež by vyžadovalo aktivní spolupráci a následné mlčení mnoha různých hráčů; hraničí se sci-fi; a jakékoliv takové spiknutí by už dávno bylo odhaleno. Oproti tomu je Marshallova analýza elegantní, přímočará a chladně realistická, možná proto, že se zakládá na jeho zkušenostech – jak pilota, tak bývalého tajného spolupracovníka. Navíc se zakládá na oficiálních záznamech, nikoliv na neuvěřitelně nepravděpodobných teoriích, které předpokládají, že všechny tyto záznamy jsou zfalšované.

Jelikož jsou prováděny kroky směřující k zavření Guantanama a postavení vězňů před s oud, kde by mohli vypovídat, bude zajímavé sledovat, jestli někdo řekne, jak mohla Al-Kajda naplánovat a provést takovouto misi. Jak Marshall vysvětluje – a když o tom přemýšlíte, je to ohromující – ještě nikdo nepopsal plánování a výcvik nutný k provedení 11.9. Marshall tvrdí, že muselo proběhnout velmi sofistikované plánování a výcvik vyžadující odbornou pomoc na vysoké úrovni. Do hry vstupují kromě jiných faktorů i Saúdi.

Falešná vlajka 911 respektuje váš názor a zároveň si zaslouží váš respekt. To ukazuje, že jde o zlomovou knihu o 11.9.

W. Dores- Washington, DC

_____________________________________________________